Individuele begeleiding

• Open Leercentrum waar leerlingen voor en na school terecht kunnen om met de computer te werken of te studeren.
  • Sterke leerlingenbegeleiding en leerbegeleiding met remediëringslessen en attitudecoaching.
  • Laagdrempelig contact tussen leerlingen en leerkrachten.
  • Vaste remediëringslessen voor alle taalvakken, economie en boekhouden, wiskunde en informatica. Voor andere vakken geven de leerkrachten inhaallessen tijdens de middagpauzes. Spreek hier de vakleerkracht over aan om een afspraak te maken.
  • Tutor- en buddyproject waarbij leerlingen elkaar over de jaren en de klassen heen ondersteunen. Tutors zijn leerlingen die een vak zo goed beheersen dat zij andere leerlingen met het verwerken van de leerstof of het maken van oefeningen kunnen helpen. Buddy’s zijn leerlingen die sociaal erg vaardig zijn en zo medeleerlingen die vragen hebben over de werking van de school, zich minder zelfzeker voelen of nood hebben aan een luisterend oor kunnen helpen.